750 milyon Euro harcayıp, 200 milyon litre dondurma yedik

Güncelleme Tarihi:

750 milyon Euro harcayıp, 200 milyon litre dondurma yedik
Oluşturulma Tarihi: Nisan 18, 2009 00:00

Geçen yıl Türkiye’de kişi başı dondurma tüketimi 2.5 litreye ulaştı. Dondurma sektörünün raf cirosu 750 milyon Euro’yu buldu.

Sektörün 2009 yılında da büyümeye devam edeceğini dile getiren Algida Genel Müdürü Ahmet Coşar, "Sektörün litre olarak büyüklüğü 200 milyon litreye ulaştı. Pazarın yüzde 96’sı endüstriyel dondurmaya aitken, diğer kısım da artizanal dondurmadan, yani bölgesel dağıtım yapan üreticiler ve pastanelerden oluştu" dedi.

Ciro 750 milyon Euro

Dondurma pazarının, 2008 yılında yüzde 10-15 büyümesini beklediklerini anlatan Ahmet Coşar, şöyle konuştu: "Ancak yaz aylarının başındaki yağmurlu ve rüzgarlı hava koşulları nedeniyle büyüme yüzde 8 gerçekleşti. Pazarın raf cirosu 750 milyon Euro’ya geldi. Litre olarak büyüklüğü ise 200 milyon litreye ulaştı. Pazarın yüzde 96’sı endüstriyel dondurmaya ait olurken, diğer kısım da artizanal dondurmadan, yani bölgesel dağıtım yapan üreticiler ve pastanelerden oluştu. Pazarın litre olarak yüzde 55’i evde yenen dondurmalara ait. Bu yıl da büyüme hem ev tipi dondurmada, hem de elde yenen dondurmada devam edecek. Ancak ev tipi dondurmada daha büyük artışlar söz konusu olabilir."

Dünya 3’üncüsüyüz

Son 3 yıl içerisinde yaklaşık 45 milyon Euro yatırım ile fabrika kapasitesini iki katına çıkardıklarını söyleyen Coşar, şöyle konuştu: "Bu yatırım paketiyle satış teşkilatına kadar tüm organizasyonumuzda yüzlerce yeni iş imkanı yarattık. Yaptığımız yatırımlarla bugün, Unilever içerisinde Avrupa’nın 2’inci, dünyanın ise 3’üncü büyük dondurma operasyonu konumundayız. Soğuk dağıtıma yaptığımız yatırımlarla Türkiye’nin dört bir yanında bulunurluk elde ettik. Bugün artık Erzincan’da bile köyde ’dondurmasına’ futbol maçı yapılıyor. Dondurmanın bulunurluğunu arttırmaya yönelik olarak dolap ve soğuk zincir altyapısı yatırımlarımıza, 200 binin üzerinde kabinimizle, bu yıl da aynı tempoyla devam ediyoruz."

Yatırıma devam

Dondurmanın bulunduğu ortama keyif veren bir gıda olduğunu söyleyen Ahmet Coşar, şu bilgileri verdi: "2009 yılında da her zamanki gibi tüketicilerimizi mutlu etmeye odaklandık. Herkese ve her keseye uygun ürünlerimiz var. Daha fazla kabin ve kamyonumuzla daha çok kilometre yapmaya devam edeceğiz. 2009’da da pazarı büyütmeye odaklanacağız. Yatırımlarımıza devam edecek, bundan geri adım atmayacağız."

İletişime 50 milyon dolar bütçe ayırdık

2009 yılında herkese ve her keseye uygun ürünler sunmaya özen göstereceklerini dile getiren Algida Pazarlama Direktörü Şükrü Dinçer, şu bilgileri verdi: "12 adet yeni ürünümüz var. Fiyat basamaklarımızda 25 kuruştan 2.5 TL’ye kadar ürünlerimiz bulunuyor. Hatta kimi fiyatlarımız 2005 yılının bile altında. Promosyon çalışmalarıyla da tüketicilerin alım gücüne destek olacağız. 2009 yılı için iletişim çalışmalarına 50 milyon dolarlık bütçe ayırdık. Ürünlerimizden, fiyatlarımıza, promosyonlarımızdan etkinliklerimize tüm pazarlama faaliyetlerimizi, ’tüketicilerimizin yanında yer almak ve onları mutlu etmek’ anlayışıyla şekillendiriyoruz."
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!