Kampanyalar krizde can simidi oldu

Güncelleme Tarihi:

Kampanyalar krizde can simidi oldu
Oluşturulma Tarihi: Şubat 06, 2009 13:26

Yaşanan küresel krizin etkisiyle yurt içinde daralan pazarları hareketlendirmek isteyen şirketler, girişimciler ve küçük işletmeler değişik kampanyalara yöneldi.

Haberin Devamı

ABD'de başlayan ve dünya genelinde etkilerini sürdüren ekonomik kriz, açıklanan kurtarma paketlerine karşın hala etkisini sürdürürken, başta otomotiv sektörü olmak üzere pek çok sektörde varlığını hissettiriyor.

Merkez bankaları önlem amacıyla faiz indirimine giderken, dev ekonomilerin ardı ardına resesyona girmesiyle, pazarlarda daralma süreci de başladı.

İhracatta son yıllarda yakaladığı başarıyla dikkati çeken Türkiye, önemli ihracat pazarlarındaki daralmanın etkisini, iç pazara yönelerek krizin etkilerini azaltmaya çalışıyor.

Bu noktada üretiminin büyük bir bölümünü ihraç eden otomotiv sektörü, iç pazardaki vergi, benzin fiyatları gibi tüm olumsuzluklara karşın, pazarı canlandırabilmek amacıyla kampanyalarını bu dönemde de sürdürüyor.

Renault, Ocak ayında başlattığı “2. El Otomobil Satışında Faiz Yok” kampanyasını Şubat ayında da devam ettiriyor. Renault sahibi olmak isteyenler 11 bin TL'ye 12 ay vadeyle yüzde 0 faiz fırsatından yararlanıyor.

4 – 28 Şubat 2009 tarihleri arasında geçerli olan bu kampanyada ekspertiz, 96 nokta kontrolü, garanti ve yol yardımı, Renault Estetik, araç özgeçmiş bilgisi ve esnek kredi imkanları sunuluyor.

Renault ticari araçlarda yüzde 0,69 faiz ve uygun vade avantajını bir arada sunuyor.
Fiat ise Linea modelinde anahtar teslim fiyatı üzerinden 2 bin TL nakit indirim yaparken, Grande Punto modelinde anahtar teslim fiyatı üzerinden 2 bin 250 TL'ye varan indirim uyguluyor. 2008 Fiat Bravo'lar ise anahtar teslim fiyatı üzerinden 2 bin 500 TL indirimle satışı sunuluyor.

Peugeot da yakıt ekonomisi sunan ve çevre dostu “Blue Lion” standardına sahip modellerinde, kampanya fiyatlarının üzerinden bin TL ek fiyat avantajı tanıyor.

Hyundai, Toyota, Ford gibi diğer markalar da müşterilerine cazip gelecek satış kampanyalarını sürdürüyor.

GAYRİMENKUL'DE 120 AY SIFIR FAİZ KAMPANYASI

Konut sektöründe piyasayı canlandırmayı amaçlayan gayrimenkul şirketleri de düzenledikleri kampanyalarla uygun ödeme koşulları sunarak müşterilerin yatırımlarını sektöre yönlendirmeye çalışıyor.

Bu amaçla şirketler, peşin ödemelerde indirim, sıfır faizle kredi olanakları ve kira öder gibi ev sahibi olma imkanı gibi uygun koşullar sunuyor.

Örneğin Regnum Gayrimenkul'ün, bu yılın mayıs ayında teslim edeceği Astrum Towers projesinde başlattığı “120 ay, sıfır faiz” kampanyası, konut satın alacaklara, daire bedelinin yüzde 50'sini 120 ay taksitlendirme seçeneği sunuyor.
Buna göre müşteriler, İstanbul Haramidere'de yapımı tamamlanmak üzere olan Astrum Towers'da 2 1 dairelere 689 TL'den, 3 1 daireler 793 TL'den başlayan taksitlerle sahip olabiliyor.

TOKİ iştiraki olan Emlak GYO A.Ş tarafından planlanan ve ihale edilen KentPlus Mimar Sinan projesinde ise müşterilere önce daireleri kiralama imkanı veriliyor.

İki yıl kiracı olarak oturulan evde, o süre içinde ödenen kiralar ve depozito peşinata sayılırken, daireler bugünkü fiyat üzerinden satın alınabiliyor. Buna göre 1 1 evlerde 700 TL'den, 3 1 dairelerde 900 TL'den, 4 1 dairelerde bin 200 TL'den başlayan kiralarla ev sahibi olma imkanı sunuluyor.

İdealist Kent'te ise konut sahibi olmayı planlayanlar peşinde yüzde 10 indirim ile 18 aya kadar yüzde sıfır faizle banka kredisinden yararlanma seçeneklerine sahip oluyor.

AVM'LERDEN OTOMOBİL, UÇAK VE TATİL FIRSATI

Ekonomik kriz döneminde alışveriş merkezleri de müşterilerin ilgisini devam ettirmek, kiralarını ödemekte zorlanan kiracılara satış hacmi yaratmak amacıyla her yıl yaptıkları kampanyalara bu yıl yenilerini ekledi.

AVM'ler alışveriş yapan müşterilerine otomobilden, seyahate, beyaz eşyadan oturma grubuna, bilgisayara ve özel uçağa kadar, çekilişle pek çok hediye kazanma fırsatı veriyor.

Capitol AVM, 15 Şubat 2009 tarihine kadar 250 TL'lik alışveriş yapan müşterileri arasında yapılacak çekilişle 1 kişiye Audi R8 model otomobil hediye edecek.

Bu yıl 13. yılını kutlayan Carousel AVM ise “13'ün şansı Carousel'de dönüyor” sloganlı kampanyası ile beyaz eşyadan, oturma grubuna, Play Station'dan dizüstü bilgisayara kadar 13 hediye dağıtacak. 15 Şubat 2009 tarihine kadar aynı gün içerisinde 50 TL ve katlarında alışveriş yapan müşteriler çekilişe katılabilecek.

AVM'ler arasında süren kampanya yarışında en dikkat çekicisi ise Astoria'dan geldi. Astoria, 125 TL'lik alışveriş yapan müşterilerine özel uçak kazanma şansı sundu. Çekiliş sonuçları önümüzdeki günlerde belli olacak.
Akmerkez ise 150 TL ve katları tutarında alışveriş yapan ziyaretçilere, 1 adet şans kuponu vererek çekilişle 2009 model Jaguar hediye edecek.

Metro City de gün içinde yapılacak her 100 TL'lik alışveriş ile 44 çifte Londra tatili kazanma fırsatı veriyor.
Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği (AMPD) Başkanı Nuşin Oral, AVM'lerin bu tür kampanyaları her yıl yaptıklarını, kampanyaların gördüğü ilgiden dolayı da tekrarlandığını anlattı.

Oral, “Zaten perakende sektörünün özünde, sürekli bir promosyon ve kampanya oluyor. Bu, kimi zaman indirim kimi zaman da hediye şeklinde düşünülüyor. Yani her zaman tüketiciyi heyecanlandıracak promosyonlar yapılıyor” dedi.

OTOBÜS FİRMALARI FİYATTA YARIŞIYOR

Her sektörde belirli oranlarda indirim, kampanyalar yapıldığı bir dönemde, ulaşım alanında da şirketler indirime gitti.
Metro Turizm Grup Koordinatörü Sinan Solok, bazı güzergahlarda yüzde 25 ile yüzde 40 arasında indirime gittiklerini belirterek, böylece doluluk oranlarını artırmayı amaçladıklarını söyledi.

Solok, “herkesin eşi, dostu ailesi var. Türk milletini bu tür krizlerde aile bağları ayakta tutuyor. Biz de küresel krizden çıkmak için böyle bir kampanya yaptık” dedi.

Bu dönemde hava yolu şirketleri de fiyatlarında belli oranda indirime gitti. Pegasus, mart veya nisan ayına ait biletini, şubatta alan müşterileri için 19,99 TL'den başlayan fiyatlarla uçma imkanı tanırken, Türk Hava Yolları ve Lufthansa ortak kuruluş olan SunExpress de uçuşlarında 49 koltuğu 49 TL'den başlayan fiyatlarla yolcularına sunuyor. Atlasjet ise Avea ve Patlıcan üyelerine uçuşlarında yüzde 30 indirim yapıyor.

Türkiye Özel Sektör Havacılık İşletmeleri Derneği (TÖSHİD) Genel Sekreteri Musa Alioğlu, Türk insanının hayatında bir kez uçağa binmesini istediklerini belirterek, şunları kaydetti:

“Ekonomik kriz yüzünden halkın alım gücünün düşmesi nedeniyle bu tür kampanyalar düzenliyoruz. Bu kampanyalarla hava yolu taşımacılığında yüzde 20 oranında bir artış meydana getirdi. Krize rağmen Türk halkının uçağa binme sevdası sürüyor. Geçen yıl iç ve dış hatlarda 70 milyon kişi taşındı. 2009 yılında da yüzde 10-15 bir artışla yolcu taşınacağını ve 80 milyon kişinin hava yolunu kullanacağını umuyoruz.”

KUAFÖRLER AYLIK SINIRSIZ HİZMET PAKETİ UYGULAMASI BAŞLATTI

Şirketlerin yanı sıra küçük işletmeler ve girişimciler de işlerini canlı tutmanın yollarını arıyor.

Kuaförler, fön, kesim, röfle, gölge ve balyaj uygulamalarında fiyatlarını düşürürken, bazı kuaförler de müşterilerine aylık sınırsız kuaför hizmetini belli bir ücret karşılığı sunmaya başladı.

Bazı doğal gaz tesisatçıları da kombi, radyatör ve tesisat döşemelerinde keşiflerini ücretsiz yaparken, ödemeleri de taksitlere bölüyor. Aynı şekilde PVC pencere gibi ürünlerin montajını yapan mühendislik firmaları da müşterilerine ödemelerinde yüzde 25 peşin, kalanı 7 taksitle ödeme olanağı sunuyor.

Haberin Devamı


Bilgisayar oyunları ve aksesuarları satan bazı işletmeler de bir oyun alana ikinci oyunu yüzde 50 indirimli sunarken, konsol ürünlerde de kampanyalı satışlarını sürdürüyor.

Mobilya, beyaz eşya, ev tekstili ürünlerini satan mağazalar ise yüzde 50'ye varan indirimlerin yanı sıra anlaşmalı bankaların kartlarına da taksit seçeneği sunuyor.

Bazı sinemalar da bilet fiyatlarını düşürmüştü. İlk kez “Şeytanın Papucu” isimli sinema filmi, otomobil promosyonuyla vizyona girmiş, Cem Yılmaz'ın AROG adlı filminin biletleri de 3 günlüğüne bütün sinemalarda 5 TL'ye satılmıştı.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!