Sanal dünyanın libidosu en yüksek milleti kim

Güncelleme Tarihi:

Sanal dünyanın libidosu en yüksek milleti kim
Oluşturulma Tarihi: Ocak 04, 2009 00:00

"Türkler internette seks ve porno kelimelerini en çok arayan millet" haberlerine inanıp, sanal alemde bile olsa libidomuzun yüksekliği ile övünmeyin. Çünkü bu haberler doğru değil.

İnternetteki arama eğilimlerini ölçen istatistikleri yıllardır doğru okumayı beceremedik. Öyle olunca da, kendi kendimize, ’biz internet aleminin en seks düşkünü milletiyiz’ propagandası yapmaya başladık. Hatta bir ara çocuk pornosuna da en düşkün millet biz oluverdik.

İnternette hangi kelimenin ne kadar arandığını ünlü internet arama motoru Google Trends (Google Eğilimler) ölçüyor. www.google.com/trends internet adresine girdiğinizde, istediğiniz kelimenin internetteki arama istatistiklerini yıllara, ülkelere göre alabiliyorsunuz.

İNTERNET NÜFUSUNUN ÖNEMİ

Arama kutucuğuna ’sex’ veya ’porno’ kelimesini girdiğimiz zaman, Google Trends, o kelimeyi arayanların yine o ülkedeki internet nüfusuna oranına bakıyor.

’İnternet nüfusu’ ile anlatmak istediğim, o ülkede internete bağlanabilen kullanıcı sayısı. Türkiye için bu nüfus yaklaşık 6 milyon. İnternet nüfusu Avrupa ülkelerinin pek çoğunda, ABD, Japonya gibi ülkelerde onlarca milyon kişiyle ifade ediliyor.

Google Trends, ’sex’ kelimesinin o ülkede internete bağlananların kaçı tarafından arandığına bakıyor. Diyelim ki 100 nüfuslu bir ’A’ ülkesinde 15 kişi Google’da ’sex’ kelimesini aratıyorsa, ortaya yüzde 15’lik bir oran çıkıyor. 200 nüfuslu ’B’ ülkesinde ise 20 kişi ’sex’ kelimesini internette aratıyorsa o ülkenin oranı yüzde 10 hesaplanıyor.

SADECE EĞİLİM HESABI

Şimdi, ’sex’ kelimesi için Google Trends sonuçlarına baktığınızda, hesaplama yöntemini bilmiyorsanız, ’İnternette en çok sex kelimesi arayan ülke A’ dersiniz. Oysa, 15 kişinin ’sex’ kelimesini aradığı A ülkesinin altında yer alan B ülkesinde internette sex kelimesini aratanların sayısı daha fazla; 20 kişi. Yani A ülkesinden 5 kişi fazla. Demek ki, ’İnternette sex kelimesini en çok A ülkesinde yaşayanlar arıyor’ demek palavra. A’nın oranı yüksek ama kişi sayısı az.

Yani Google Trends, bir kelime ile ilgili istatistikleri hesaplarken, o ülkede internete girebilen insanların kaçının o kelimeyi arattığına bakıyor. Google Trends’in de amacı zaten, ’eğilimleri’ vermek.

Eğer nasıl hesaplandığı konusunda fikriniz yoksa, Google Trends’den ne gibi sonuçlar çıkartabilirsiniz.

İLİM İRFAN YUVASI FİLİPİNLER

Google’da ’computer’ kelimesini en çok aratan ülke Filipinler. Yani bizim ’seks düşkünlüğümüz’ hesabı ile Filipinler dünyanın en teknoloji düşkünü milleti. ’Poem’ yani ’şiir’ kelimesini en çok aratan millet de Filipinler. Aynı Filipinler, ’science’ yani ’bilim’ kelimesini de internette en çok aratan toplum. Sizce doğru mu?

’Google Trends’i okumayı bilmeyenlerin gözüyle bizim internetin en seks ve porno düşkünü olduğumuza inanıyorsak, Filipinler’in de dünyanın bilim, teknoloji ve sanata en düşkün toplumu olduğuna inanmalıyız. İnanalım mı?

TEKNOLOJİ EFSANELERİ

EFSANE Dijital kameraların megapikseli ne kadar büyükse, o kadar kaliteli fotoğraf çeker.

GERÇEK Yüksek megapiksel, daha kaliteli fotoğraf anlamına gelmez. Kaliteyi, lens ve kameradaki algılayıcının boyutu artırır.

Teğet geçen krizin teknolojik faydaları

Microsoft Tüketici ve İnternet Servisleri Türkiye Genel Müdürü Ebru Çapa ile buluştuk. Ebru’yu adı artık sadece ’teknoloji tarihi’ kitaplarında geçen Digital’den beri tanırım. Şimdi, Microsoft’un Windows Live, MSN Live Messenger, Hotmail, Internet Explorer, Windows Mobile gibi bireysel tüketicinin kullandığı ürünlerinden sorumlu. Sohbete, günün popüler geyiği, ’Bu kriz de ne kötü’ ile başladık. Ebru’nun anlattıklarına göre Türk halkı krizde kendini fena halde teknolojiye vurmuş. Para olmayınca, sosyal hayat sokaklardan internete taşınmış. Bunun sonucunda da Hotmail ve MSN Live Messenger kullanımı kriz ile birlikte hızla artmış. Şu anda Türkler hem MSN Live Messenger hem de Hotmail kullanımında dünyada ilk üç arasında. Kriz havasından çıkıp iyi tarafından bakalım. Fakirleştikçe, teknolojikleşiyoruz.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!