Derimod, alışveriş merkezlerinde verimsiz mağazalarını kapatıyor

Güncelleme Tarihi:

Derimod, alışveriş merkezlerinde verimsiz mağazalarını kapatıyor
Oluşturulma Tarihi: Kasım 15, 2008 00:00

Derimod’un Yönetim Kurulu Başkanı Ümit Zaim iyi yönetilemeyen, verimsiz birkaç alışveriş merkezinde mağaza kapatabileceklerini söyledi. Alışveriş merkezlerinde (AVM) yaşanan krize değinen Zaim, "Bizi kimse oralara zorla sokmadı. AVM’ler olmasa bu kadar büyüyemezdik. Ancak şimdi küresel bir kriz var ve döviz yükseliyor, satışlar düşüyor. Anadolu için farklı stratejiler geliştirmeliyiz" dedi.

TÜRKİYE’nin önde gelen deri markası Derimod’un Yönetim Kurulu Başkanı Ümit Zaim, alışveriş merkezlerinde (AVM) yaşanan krize değinerek, "Bizi kimse oralara zorla sokmadı. Kendimiz girdik. Ancak şu anda küresel finansal kriz nedeniyle bir taraftan döviz yükseliyor bir taraftan satışlar düşüyor. Bu kriz ortamına uygun önlemler alınmalı. Ben AVM sahibi olsam, kaynayan tencerenin kapağını açar, biraz havasını alırım. Hepimiz aynı gemideyiz. Biz diyoruz ki, bize bir yıl bir şeyler yapın" diye konuştu. Perakande sektörünün ve markaların AVM’ler sayesinde büyüdüğünü anlatan Zaim, "AVM’lerle görüşmelerimiz sürüyor, anlaşmaya varacağımıza inanıyorum ancak iyi yönetilmeyen, verimsiz olan 1-2 AVM’de mağaza kapatmayı değerlendiriyoruz" dedi.

Anadolu’yla yeni tanıştık

Hem AVM’lerin hem markaların Anadolu ile yeni tanıştığını hatırlatan Zaim, ’küresel düşün, lokal hareket et’ görüşünün sona erdiğini, İstanbul’daki merkezden tüm Türkiye’nin yönetilemeyeceğini söyledi. Coca-Cola gibi lokal düşünüp lokal hareket edilmesi gerektiğini vurgulayan Zaim şunları söyledi: "İstanbul, Ankara, İzmir’deki başarılı koleksiyonlar Anadolu’da tutmuyor. Hem koleksiyonlar hem fiyatlar hem pazarlama ve tanıtım faaliyetleri Anadolu’ya uygun yapılmalı. Ekonomik markaların durumu iyi ama A-B grubu markalar memnun değil. Belki bizim gibi markaları Anadolu için alt-markalar yapmalıyız. Anadolu halkının daha konservatif olduğunu gördük. Sosyal çevre, iş yaşamı gibi nedenlerde giyinme ihtiyacı daha az. Nüfus yanıltıcı olabiliyor. Ancak bugün kazan kaldırılan AVM’ler daha çok yeni. Bir kaç yıla belki performansı çok iyi olacak; bilmiyoruz."

Tek konu kira değil

Kiranın önemli bir konu olduğunu ancak tek konu olmadığını anlatan Ümit Zaim, değişik açılımlar yapılması gerektiğini söyledi. Firma olarak Ar-Ge faaliyetlerine çok önem verdiklerini dile getiren Zaim, "Pek çok marka kriz indirimi yapıyor. Etrafta yüzde 30, yüzde 50 indirim ilanları ya da bir alana ikinci bedava gibi uygulamaları hepimiz görüyoruz. Burada, artık kára bakılmaz. Başa baş veya az zararla bu zor dönemi atlatma çabası önemlidir. Bunun tersi bir yaklaşımla devam etmek, artık doğru değildir. Ancak indirim, indirim başka bir şey yok. Yeni projeler geliştirmeliyiz. Kendimizi farklı konumlayabilmeliyiz" dedi.

Kriz fırsatı palavrası

Küresel mali krizin Türkiye’de de yavaş yavaş etkisini göstermeye başladığını ifade eden Zaim, ’krizlerden fırsat doğar’ palavrasının bir kenara bırakılması gerektiğini söyledi. Zaim, sözlerini şöyle sürdürdü: "Gelecek tasarımı yapanlar, değişimi görenler krizde fırsat yaratabilir. Krizde herkese fırsat doğmaz, işini doğru yapana fırsat doğar."

Fransa ve İtalya’da eğitim

DERİMOD
3 yıl garanti uygulamasını hayata geçirebilmek için bir kaç yıl çalıştı. Derimod Ar-Ge birimi yıllardır çalıştı. Bütün ham deri kaynakları değiştirildi, üretimde yeni bant sistemleri geliştirildi. Üretim ustalarına, yöneticilerine İtalya ve Fransa’da yıllarca eğitim aldırıldı. Ümit Zaim, "Bu bir para işi değil, ürettiğin ürüne sahip çıkma felsefesidir. Diyoruz ki biz ceketi sattık, o ceket yalnız sizin değil, 3 yıl boyunca hem sizin hem bizim ürünümüz. Bunu şimdilik deri giyside yapıyoruz. Ayakkabıda yok. Bize maliyetini soranlar oluyor. Bunun getirdiği yük, yapılan indirimlerinki kadar değil" dedi.

Dünyada ilk kez deriye 3 yıl garanti verdi

BİR
yıl önce tanıttığı hafif deri ürünü 690 gram ile satışlarını yüzde 28 artıran Derimod, tüm dünyada bir ilke imza atarak deri giyimde 6 farklı güvenceyi kapsayan 3 yıl garanti uygulaması başlattı. Pek çok markanın krizi indirim yaparak karşılamaya çalıştığını ancak Derimod’un yeniliklerle, müşteri odaklı anlayışı benimseyerek krize karşı sağlam durduğunu belirten Ümit Zaim, "Artık yeni bir anlayışı ve yeni bir yaklaşımı ortaya koymanın zamanı geldi. Bugün size yeni bir iş yapış şekli sunuyoruz. Bu yaklaşım, alışveriş yaşamında pek çok alışkanlığı değiştirecek. Çünkü ürün ile marka arasında ilişki dönemi başlıyor. ABD ve Avrupa’da bir çok ülke nasıl mevduata güvence veriyorsa biz de deride 3 yıl garanti dönemini başlatıyoruz. Hazır giyimde 3 yıl garanti dönemi başlamıştır" dedi. Garanti belgesiyle 3 yıl için ücretsiz gerçek deri güvencesi, sağlamlık ve kalite güvencesi, sağlık güvencesi, tamirat güvencesi, tadilat güvencesi ve aksesuar güvencesi sağladıklarını bildiren Zaim, Derimod ceketlerle birlikte müşterilerine bir garanti belgesi verdiklerini, garanti belgesinin üzerinde tarih ve seri numarasının yer aldığını söyledi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!