Exper kriz dinlemiyor

Güncelleme Tarihi:

Exper kriz dinlemiyor
Oluşturulma Tarihi: Kasım 06, 2008 13:59

Global kriz karşısında ürün çeşitliliğini artırmayı hedefleyen “Exper” markasının üreticisi Datateknik tarafından ilköğretim öğrencilerine yönelik arayüzü sevimli, sakıncalı internet sitelerine girişi yasaklı, çarpmalara dayanıklı ve klavyesi su geçirmeyen dizüstü bilgisayarların piyasaya sunulacağı bildirildi.

Datateknik Satış Koordinatörü Koray Kurhan ile Satış ve Pazarlama Koordinatörü Cahide Akkuzu, firmanın Anadolu İlleri İletişim Projesi kapsamında Antalya'da basın toplantısı düzenledi.

Datateknik Satış ve Pazarlama Koordinatörü Cahide Akkuzu, bu yıl sonuna kadar 280 bin bilgisayar satışı gerçekleştireceklerini ve yaklaşık olarak 400 milyon dolar ciro hedeflediklerini söyledi. Türkiye'de masaüstü bilgisayar pazarında yüzde 15 paya sahip olduklarını dile getiren Akkuzu, gelecek yıl 450 bin bilgisayar satmayı ve 2012'de pazar payını yüzde 25'e çıkartmayı hedeflediklerini kaydetti.

Türkiye'de 1 milyonu aşkın Exper marka bilgisayar kullanıldığını dile getiren Akkuzu, kullanıcıların özellikle satış sonrası servis hizmetinden memnun olduklarını savundu.

Dizüstü bilgisayarların Türkiye'deki satış oranlarının, masaüstü bilgisayarlara yaklaştığını ve önümüzdeki yıl daha çok dizüstü bilgisayar satmayı beklediklerini belirten Akkuzu, Exper'in 2009'daki satış hedefinin üçte birlik bölümünü de bu ürün grubunun oluşturduğunu kaydetti.

ÖĞRENCİLERE GÜVENLİ BİLGİSAYAR

Akkuzu, dizüstü bilgisayarda ürün çeşitliliğini artıracaklarını belirterek, önümüzdeki hafta ilköğretim öğrencilerine yönelik dizüstü bilgisayarı kullanıcıların beğenisine sunacaklarını söyledi.

İntel firması ile piyasaya sunacakları ürünün Türkiye'deki tek satış yetkisinin kendilerinde olduğunu ifade eden Akkuzu, “Öğrencilerin bilgisayar kullanımını yaygınlaştırmak ve internet yoluyla dünyanın bilgisine ulaşmalarını istedik” dedi.

Yeni ürünle ailelerin çocukların internet kullanımıyla ilgili bazı kaygılarının da sona ereceğini vurgulayan Akkuzu, bu dizüstü bilgisayarda öğrencilerin sakıncalı sitelere girişinin engelli olduğunu kaydetti.

İlköğretim çağı çocuklarına yönelik dizüstü bilgisayarın arayüzünün sevimli olduğunu anlatan Akkuzu, ürünün çarpmalara dayanıklı ve klavyesinin su geçirmez olduğunu dile getirdi. Akkuzu, teknolojiyi çocukların hizmetine bilgiye ulaşmaları için sunacaklarını ve eğitimlerine katkıda bulunacaklarını dile getirdi.

Akkuzu, bu ay içinde dizüstü bilgisayarda kullanıcı tercihlerine yönelik yeni bir ürün grubunu daha piyasaya sunacaklarını söyledi.

GLOBAL KRİZİN PSİKOLOJİK ETKİSİ

Global finansal krizin tüketiciyi psikolojik olarak etkilediğini ve bu krizden etkilenmeyenlerin bile tüketim kararlarını erteleyebildiklerini vurgulayan Akkuzu, “Tüketicinin bu düşünme dönemi uzun sürmeyecek” dedi.

Datateknik'in şirketlere bilişim hizmeti ve sistem entegrasyonu hizmeti de verdiğini dile getiren Akkuzu, bu hizmetlerin onların daha verimli çalışmalarını sağladığını ileri sürdü.

Akkuzu, krize karşı, özellikle kur sabitlemeye dönüp kampanyalar yapmayı düşünmediklerini belirterek, “Kur sabitlenen kampanyalar çok kısıtlı ürünlere yönelik yapılıyor. Bu kampanyaları çok iyi incelemek, ilanlardaki küçük yazıları da okumak gerek” diye konuştu.

Datateknik Satış Koordinatörü Koray Kurhan da Türkiye'de finansal krizin dolar kuru ve borsadaki hareketlerden ibaret olarak algılandığını söyledi. Global finansal krizin Türkiye'yi henüz etkilemediğini savunan Kurhan, “Herkes alım kararını ertelerse, iş ortakları yeni alımlar için kuru takip ederse, tüketimi kısarsak kendi kendimizi krize sokarız. En iyi savunma hücumdur. Global krize tedbir olarak, daha çok müşteriye gitmek lazım” dedi.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!