Tatile gidecekler dikkat

Güncelleme Tarihi:

Tatile gidecekler dikkat
Oluşturulma Tarihi: Eylül 29, 2008 12:58

Bayram tatiline gidecekler bu yazıyı mutlaka okuyun. İşte dikkat edilmesi gereken yollar ve önlemler.

Haberin Devamı

BAYRAMDA HAVA NASIL OLACAK

BOLU'DAN SİS MANZARALARI

6 İLÇE YOLU SULAR ALTINDA

Bolu Dağı’nın D-100 Karayolu geçişinde etkili olan sis ulaşımı olumsuz etkiliyor. D-100 Karayolu Bolu Dağı geçişinin Seymenler, Elmalık, Karanlıkdere ve Düzce kesimlerinde aralıklı olarak etkili olan sis ulaşımı aksattı. Görüş mesafesinin yaklaşık 40 metreye kadar düşmesi nedeniyle sürücüler araçlarını yavaş kullanmak zorunda kalırken, yol kenarlarında bulunan sis lambaları yakıldı. Ayrıca elektronik tabelelar aracılığıyla sürücülerin yavaş ilerlemeleri konusunda uyarıda bulunuluyor. TEM Otoyolu Bolu Dağı geçişinde ise sis etkili olmazken, yağmur yağışı aralıklarla sürüyor.

9 günlük bayram tatilinin Cuma günü başlaması ile birlikte dün öğle saatlerine kadar yollarda yoğunluk yaşanırken, bugün trafikte araç yoğunluğunda azalma görüldü.

Sürücüler Bolu Dağı Tüneli viyadüklerinde dikkati olmaları konusunda uyarılırken, trafik işaret ve işaretçilerine uyulması istendi.

Haberin Devamı

BU YOLLARA DİKKAT
         

Trafik Güvenliği Vakfı Başkanı Ekrem Bulgun, Türkiye'deki yaklaşık 65 bin  kilometrelik karayolunun yüzde 40'ının güvenli olmadığını savundu. Bulgun, trafik  kazalarının sürücü hatalarının yanı sıra karayollarındaki altyapı eksikliğinden  de kaynaklandığına dikkati çekti.

Sürücülerin, “kara nokta” diye tabir edilen trafik kazasının yoğun  olduğu güzergahlarda daha dikkatli olmasını isteyen Bulgun, daha önce  belirledikleri 486 kara noktadan büyük bölümünün iyileştirildiğini ancak çok  tehlikeli bazı yollarda düzenleme yapılması gerektiğini bildirdi.

Trafik Güvenliği Vakfı yetkililerinden alınan bilgiye göre, “kara  nokta” diye tabir edilen kaza potansiyelinin yüksek olduğu yolların bazıları  şöyle:

-Gümüşhane-Bayburt yolunun Pirahmet kavşağı
-Yakakent-Samsun yolunun 2. kilometresi
-Çorum-Samsun yolunun Mecitözü 1 ve 2. kavşağı
-Çorum-Ankara yolunun 15. kilometresi
-Düzce-Akçakoca yolunun 16 ve 20. kilometreleri
-E-80 karayolu Tosya-Ilgaz arası
-TEM Otoyolu İzmit çıkışı
-TEM Otoyolu Bolu dağı tüneli giriş ve çıkışı ile tünel viyadüğü
-Sakarya'daki Karasu Kavşağı
-D-130 Karayolunun Değirmendere-Karamürsel arası Gonca rampası mevkisi,  Karamürsel-Altınova yolunun 5. ve 6. kilometreleri
-Çiftlikköy Merkez kavşağı
-İzmit Otogar kavşağı
-Pamukova-Bilecik yolunun 26, 27, 28, 30, 37, 38, 39, 44, 45 ve 46.  kilometreleri
-Bilecik'teki Yenişehir kavşağı
-Bilecik-Bozüyük yolunun 11, 14, 15 ve 24. kilometreleri
-İzmir'deki Ambarlı kavşağı
-Yatağan kavşağı
 Afyonkarahisar çevre yolu köprülü kavşağı, Sandıklı yol ayrımı
-Afyonkarahisar-Antalya yolunun Kızılören kavşağı
-Bodrum Torba kavşağı
-Antalya-Alanya yolu
 -Küçükkuyu-Edremit yolunun 2. kilometresi
-Zonguldak-Ereğli arasındaki Kepez yolu
       
İSTANBUL'DA DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN YOLLAR
         
Boğaziçi köprüsü giriş çıkışı, D-100 Karayolu Cevizlibağ BP Benzin  İstasyonu girişi, Haliç Köprüsü giriş çıkışı, Okmeydanı ve Çağlayan güney yolu,  Mecidiyeköy viyadük üstü, Esentepe köprü altı, D-100 Karayolu Fidanlık mevkisi,  Çobançeşme Küçükçekmece arası, Küçükçekmece askerlik şubesi önü, Sahil yolu ile  Harem-Kozyatağı arası. Bağdat Caddesi, Ümraniye yeni Şile TEM yolu, Havalimanı B  kapısı ile Askeri Havalimanı kavşağı arası, Çiçekçi ışıklı kavşak ile Polis Okulu  ışıklı kavşak arası, Kısıklı Caddesi, Libadiye Caddesi, Mahir İz Caddesi, Ali  Paşa Caddesi, Kayışdağı Caddesi, Avcılar D-100 Güney ve Kuzey yollar, Atatürk  Caddesi, Tütüncü Mehmet Efendi Caddesi ve Pendik Dolayoba Caddesi
       
ANKARA'DA SIK KAZA YAPILAN YOLLAR
         
Eskişehir yolunda Söğütözü mevkisi, Maliye noktası civarı ile 75.  kilometredeki Refik Cesur Işıklı kavşağı civarı. İstanbul yolunda Gimat köprüsü  ile Ayaş yol ayrımı arası. Konya yolunda Ahlatlıbel İncek girişi, Gölbaşı  kavşağı. Samsun yolunda otoban çıkışı ile Çalışkanlar mevkisi arası. Esenboğa  yolunda 8-18. kilometreler arası Çankırı yol kavşağına kadar olan kesim, Ayaş  Batıkent-Çevre yolu kavşağı ile Çevre yolu Organize Sanayi Sitesi kavşağı arası  ve Cetin Emeç Bulvarı büyükşehir köprülü kavşağında sürücülerin dikkatli olması  gerekiyor.

İzmir'de ise Aliağa-Dikili istikametinde altyapı çalışmaları nedeniyle  sürücülerin özellikle gece dikkatli olmaları isteniyor.
        
“BÖLÜNMÜŞ YOLLARDA HIZ YAPMAYIN”
       
İstanbul Teknik Üniversitesi İnşaat Fakültesi Ulaştırma Anabilim Dalı  Öğretim Üyesi Prof. Dr. Nadir Yayla ise sürücüleri özellikle bölünmüş yolda hız  yapmamaları konusunda uyardı.

“Duble yol” diye bilinen bölünmüş yolun, karşıdan gelen trafiği ortadan  kaldırdığı için güvenli olduğunu kaydeden Prof. Dr. Yayla, “Ancak, bu seferde  karşımıza hız faktörü çıktı. Sürücüler, bölünmüş yolda hız yapıyor. Bölünmüş  yollar yeniden projelendirilmedi, eski yola uydurularak yapıldı. Dolayısıyla  sürücüler, eski hız ölçülerine göre hesaplanmış virajlarda savrularak kaza  yapıyorlar” diye konuştu.

Prof. Dr. Nadir Yayla, bazı yollarda işaretlemenin yeterli yeterli  olmadığını mıcırlı yolların da sürücüler için tehlike oluşturduğunu kaydetti.
       
SÜRÜCÜLERE ÖNERİLER
         
Prof. Dr. Nadir Yayla, bayramda yola çıkacak sürücülerin kavşaklarda,  tepe üstlerinde, akaryakıt istasyonlarının giriş ve çıkışları ile yerleşim  yerlerinde daha dikkatle olmasını istedi.

Yayla,, istatistiklere göre, sabırsızlık ve yorgunluktan dolayı  yolculuğun sonuna doğru, varılacak noktalara yakın yerlerde daha çok kaza  yapıldığını kaydetti ve sürücüleri uyardı.

Prof. Dr. Nadir Yayla, bayramda yola çıkacak sürücülere şu önerilerde  bulundu:

 “Araçla ilgili eksiklikler giderilmeli. Lastiklerin aşınmamış, hava  basıncının kontrol edilmiş olması gerekli. Aracın ışık ve silecek sistemi ile  arka cam ısıtıcısı kontrol edilmeli. Araçta bulundurulması gerekli ilk yardım  çantası, zincir, çekme halatı ve yangın söndürme cihazı kontrol edilmeli.  Alkollü, uykusuz ve yorgun halde araç kullanılmamalı. Her 2 saatte bir kısa  molalar verilmeli. Araçtaki herkes emniyet kemeri takmalı. Aracın arka camının  önüne fren yapıldığında fırlayabilecek ağır cisimler bırakılmamalı. Araç  belirlenen hız sınırlarının üzerinde kullanılmamalı. Hız, hava, yol ve trafiğin  durumuna göre ayarlanmalı. Araca taşıma sınırı üzerinde yük ve yolcu alınmamalı.  Öndeki araç, hızın yarısı kadar mesafeden takip edilmeli. Sollama kurallarına  dikkat edilmeli. Trafik işaretlerinin ikaz ve anlamlarına uyulmalı.”

Prof. Dr. Yayla, viraj, tepe üstü, köprü girişleri, görüşü engelleyen  sisli ve yağışlı hava şartlarında ve güvenli geçiş yapılamayacak dar yol  kesimlerinde öndeki aracın geçilmemesi gerektiğini belirtti. Nadir Yayla, şehir  içi geçişlerde yayalara dikkat edilmesini istedi.

KENDİNİZİ TEST EDİN
         
Türkiye Trafik Eğitimini Geliştirme ve Kazaları Önleme Vakfı (TÜTEV)  uzmanları, hazırladıkları testle sürücüleri değerlendiriyor. Vakfın internet  sitesinde yayınlanan testte sürücülerin “iyi ve güvenli bir şoför” olabilmesi  için cevaplandırmaları gereken sorular da şöyle:

-Sürücü koltuğunda yolculuk anında dostlarınızın yaptığı sohbete siz de  katılıyor musunuz?

- Ön koltukta oturan kişi ara sıra sağ ayağını aniden geriyor, ellerini  konsola dayamak zorunda kalıyor, sonra da dönüp size doğru bakıyor mu?

-Fren yaptığınız zamanlarda, yolcular hep içini çekiyor, virajlarda,  ellerinde olmadan kapılara doğru yaslanıyor ve tutunacak yer arıyorlar mı?

-Seyir halindeyken yolcular öndeki araçlara bakıyor her sollama  yaptığınızda, geçtiğiniz araca dönüp bakıyorlar mı?

-Sizi geçen araçlarının sürücü veya yolcuları dönüp size bakıyorlar mı?

-Durduğunuzda, arabadakiler derin bir nefes alıyor, bir daha sizin  kullanacağınız araca binmekten çekiniyor mu?

-Yola çıktığınızda etraftan el kaldıranlar, hayretle bakanlar oluyor mu?

- Sorulardan bir tanesinin bile cevabının (evet) olması, sizin çok  tehlikeli ve asla güvenilmez bir sürücü olduğunuzu gösteriyor.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!