En iyisi bizimkiler

Güncelleme Tarihi:

En iyisi bizimkiler
Oluşturulma Tarihi: Kasım 29, 1997 00:00

Avrupa Ralli Şampiyonası'nın son ayaklarından biri tamamlandı
Haberin Devamı

Avusturya'nın kuzeyinde sayfiye kasabalarını andıran köylerin yolları geçtiğimiz günlerde amansız bir mücadeleye sahne oldu. Avrupa'nın çeşitli ülkelerinden gelen ralliciler köy yollarında hem birbirleriyle, hem de doğa koşullarıyla mücadele ettiler. Avrupa Ralli Şampiyonası'nın son ayaklarından biri olan 17. Uluslararası Semperit Rallisi, Avusturya'nın Waidhofen şehri ve çevresinde yapıldı.

Ülkemizde önemsenmeyen, izleyici bulamayan otomobil sporu, Avusturya'da büyük ilgi gördü. Sabah saatlerinde başlayıp, akşama kadar süren yarışlar sırasında yanlarına küçücük çocuklarını bile alan köylüler, yakın şehirlerden gelenler, parkurların kenarlarında yerlerini alıp, yağmura, soğuğa aldırmadan rallicileri izlediler, alkışlarıyla destek verdiler.

Semperit Rallisi'nin bizim için ayrı bir önemi vardı. 297 ekiple başlayan Avrupa Ralli Şampiyonası'nda, Nejat Avcı-Levent Gür'den oluşan Renault-Mais Türkiye ekibi, Avusturya'daki yarışa 'Şampiyon' olarak katıldı. Hepsi birbirinden güçlü otomobillerle yarışlara katılan ekipler arasında üstün bir performans gösteren Avcı-Gür ikilisi, Avusturya'daki yarışlara gelirken şampiyonluklarını ilan etmişlerdi bile... 1997 sezonunda Renault Megane Maxi otomobil ile katıldıkları 15 rallinin hepsini de tamamlayıp, topladıkları puanlarla en yakın rakipleri Alman Nikolai Burkart'a büyük fark atan ekibimiz 17. Uluslararası Semperit Rallisi'ne şampiyon olarak katıldı.

Avusturyalı organizatörler tarafından bir numara seçilen ekibimiz F-2 grubundaki ralli (2 çekerli, 2 litre atmosferik motorlu araçlar) sırasında yaşanan tüm tersliklere rağmen bu yarışı da dördüncü olarak tamamlamayı başardı. Böylece, 1997 sezonunda katıldıkları 16 yarışın hepsini tamamlayıp 910 puan toplayan Renault Mais ekibi pilotu Nejat Avcı, dalında Türkiye'ye ilk Avrupa Şampiyonluğunu kazandırdı.

Son dört yıldır Avrupa Ralli Şampiyonası'na katılan Renault Mais ekibi, ilk sene üçüncülük, ikinci sene ikincilik kazandı. Şansızlıklarla geçen üçüncü yılında Avrupa dördüncüsü olan ekibimiz, bu yıl şampiyonluğu yakalamayı başardı. 1997 Balkan Ralli Şampiyonluğunu da kazanan Avcı-Gür ekibinin şimdi tek hedefi var; Dünya Ralli Şampiyonluğu...

Türkiye'nin ilk 'Avrupa Ralli Şampiyonu' olan Renault-Mais ekibinin pilotu Nejat Avcı, aylardır ralliyle yatıp kalktığını, bugüne kadar yaptığı kilometrenin hesabını tutamadığını söylüyor. Ralli onun için bir spor olmanın ötesinde yaşam biçimi... ‘‘Bu işe çok emek verdik. Ralli sadece hız değil, mantık sporudur. Özveri, hırs ve azim bizi buralara getirdi. Başarıda co pilotum Levent Gür ve ekibimin en az benim kadar payı var. Bayrağımızı Avrupa'nın dört bir köşesinde başarıyla taşımak bize büyük gurur verdi. Türkiye'nin adınını rallide tüm Avrupa'ya duyuran bir sporcu olarak artık devletten de destek bekliyorum. Tek amacımız Dünya Şampiyonluğu. Bunun için de çok büyük yatırım ve finans gerekiyor.’’

BAŞARILI EKİBİMİZİN MUTLULUĞU

Renault- Mais ekibinin pilotu Nejat Avcı ile co pilotu Levent Gür aylar süren mücadele sonunda şampiyonluklarını ilan ederken, mutluluklarını, yarışlar sırasında her zaman yanlarında olan Renault- Türkiye Ralliler Sorumlusu Aytaç Kot ve ekip elemanlarıyla paylaştılar.

ŞAMPİYONLUK YEMEĞİ VİYANA’DA Renault- Mais Genel Müdürü Onur Baytok, şampiyon ekibe Viyana'da yemek verdi. Ralli takımının Avrupa Şampiyonu olarak bir ilke imza atmasının mutluluğunu yaşadığını söyleyen Baytok, Genel Müdür Yardımcısı Selim Dündar, Renault Türkiye Ralliler Sorumlusu Aytaç Kot ve pilot Nejat Avcı ile co pilot Levent Gür ile yeni başarılara kadeh kaldırdı (sağda). Malboro Team'in şampiyon pilotu Volkaş Işık, Avusturya, Waidhofen'de yapılan yarış boyunca Nejat Avcı'ya destek verdi.

TARİH VE SPOR İÇİÇE

Osmanlıların aylarca süren kuşatmanın ardından iki sefer kapısından döndüğü Viyana'nın en büyük özelliklerinden biri tarihi binaları, sarayları. Geçmiş ile bugünü birarada yaşayan Viyana'da bir taraftan tarihi faytonları, diğer yandan da spor yapan gençleri birarada görmek mümkün.

HIZ TUTKUNLARI Ralli sevgisi, hız tutkusu insanları parkura çekiyordu. Erkenden gelip otomobillerin geçişini en iyi görebilecekleri yere yerleşen hız tutkunu Avusturyalılar, ilk yarışmacılar geçtikten sonra hemen diğer parkura koştular.

RALLİNİN HOLİGANLARI Yarışlarda, otomobiller kadar, fanatik izleyicileriyle de ilgi topladı. Yüzlerini boyayan Polonyalı holiganlar ve tuhaf şapkalarıyla Avusturyalılar, ilginç görüntüler oluşturdu.

POLONYA’YA DESTEK Avrupa Ralli Şampiyonası'nın iddialı pilotlarından Polonyalı Leszek Kuzaj'ı desteklemek için Avusturya'ya gelen Monika Ruga ile Danuta Sawicka gün boyunca parkurdan parkura koştular. Polonyalı genç kızlar, yorucu geçen günün ardından diğer arkadaşlarıyla birlikte Avusturya gecelerinin tadını çıkardılar.

ANINDA PLAKA YAPILIR!

Plakacı Anton Stampfer, Semperit Rallisi'nin Waidhofen ve çevresine getirdiği canlılıktan faydalananlardan biriydi. Stampfer, organizasyon merkezinde kurulan standda üç dakika içinde istenen renkte ve yazıda plaka hazırlayıp, şekiller ile süslüyordu. Bir plakanın bedeli ise 200 Avusturya Şilini'ydi (3 milyon TL).

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!