Tekstilde çok şehit verdik

Güncelleme Tarihi:

Tekstilde çok şehit verdik
Oluşturulma Tarihi: Ekim 14, 2000 00:00

Haberin Devamı

CNR İstanbul Fuar Merkezi'nde düzenlenen International Tekstil Show ve Konfeksiyon Fuarı, Global Sourcing Exhibition (G.S.E) kapsamında önceki akşam düzenlenen bir panelde tekstil ve konfeksiyon sektörünün sorunları tartışıldı. Panele katılan; Arat Tekstil'in ortaklarından Hasan Arat, Başer Holding Tekstil Grubu Başkanı Bülent Başer, Mehmet Hotiç, Nurettin Kanterelli, Nur Agerman, Ayfun Çiçek ve Günsan Çetin'in yaptığı konuşmalardan çıkan ortak sonuç ise; ‘‘Firmalar kendi markalarını yaratmalı. Bu sektör için sihirli formül markalaşmak... Sektörde birleşmeler artmalı. Türkiye fasonculuktan kurtulmalı’’ oldu. Panelde, Türkiye'nin hálá ABD ile Serbest Ticaret Anlaşması yapamadığı belirtilirken, Güney Afrika'nın bu anlaşma ile ABD'ye kotasız mal sattığına ve Türkiye'nin hálá bu hakkı elde edemediğine işaret edildi.

ÇOK ŞEHİT VERDİK

Hasan Arat panelde yaptığı konuşmada, bu sektördeki firmaların birlikte hareket etmesi gerektiğini belirterek, sektörün hazır giyim bölümünün ayrı ayrı fuarlarla ikiye ayrılmasını eleştirdi. ‘‘ABD ile Serbest Ticaret Anlaşması yapamıyoruz. Pantolon kotamız yine bitti’’ diyen Arat, 1997-1999 yıllarında bu sektörün tarihinin sınavını verdiğini söyledi.

Bu sektörde bir çok şehit verdiklerini belirten Arat, Türkiye'de istihdamın yüzde 30'unun tekstil ve konfeksiyon sektöründe olduğunu, ‘enerji, telekomikasyon var, tekstil öldü’ demenin de yanlış olacağını vurguladı. ‘‘Bu ülkede insanlar ne üretecek, ne kazanacak ve ne harcayacak?’’ diyen Arat, ‘‘Koç GAP'ta büyük bir cesaretle bir besi çiftliği açtı. Bizim temsilcilerimiz de bu bölgelere gidecek. Hala gücümüz var. Bugün Barış Küce pırıl pırıl bir firmayı Boyner'e teslim etti, Güney Polgat bu sektör için bir moraldir’’ diye konuştu.

Nur Akgerman ise konuşmasında fasonculuğun ötesinde artık markalaşmanın gerektiğini belirterek, ‘‘ABD ve Avrupa'da büyük markaların gözü Türkiye'de. Türkiye büyük bir pazar olarak görülüyor. Bizim ciddi bir iç pazarımız var. Kendi ülkemizde de çok iyi şeyler yapabiliriz. Bunun örnekleri var. Türkiye'de mağaza açmış ve başarılı olmuş bir firma, dünyanın her yerinde başarılı olur’’ diye konuştu.

Başer Holding Tekstil Grubu Başkanı Bülent Başer, ‘‘Artık Çin, Hindistan, Pakistan ile rekabet etmemeliyiz. Avrupa ve Uzakdoğu'nun fasonculuğunu yapmamalıyız’’ dedi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!