Avrupa reklam devi

Güncelleme Tarihi:

Avrupa reklam devi
Oluşturulma Tarihi: Haziran 20, 2000 00:00

Haberin Devamı

REKLAM sektöründe yaşanan hızlı büyüme, Hürriyet'i de uluslararası bir rekora taşıdı. 2000 yılının ilk beş aylık döneminde, Hürriyet, üç büyük günlük gazetenin reklam gelirlerinin yüzde 53'ünü elde etti. Hürriyet böylece, dünyada görülmeyen pazar payı oranı elde etmiş oldu.

TİRAJ

KARLILIK

BU yıl başından bu yana reklam sektöründe yaşanan büyük patlama, Hürriyet'in reklam alanında uluslararası bir rekora imza atmasına yol açtı.

Hürriyet aynı zamanda karlılık ve tirajda da ezici üstünlüğünü daha da pekiştirdi.

2000 yılının ilk beş aylık döneminde, Hürriyet, üç büyük günlük gazetenin reklam gelirlerinin yüzde 53'ünü elde etti. Hürriyet böylece, dünyada görülmeyen pazar payı oranı elde etmiş oldu. 2000 yılının 5 aylık döneminde diğer iki gazetenin toplam payı ise dolar bazında yüzde 47'de kaldı.

Hürriyet'e en yakın gazetenin bu pazar içindeki payı ise yüzde 30'da kaldı.

Hürriyet Gazetesi son 5 yıllık dönemde, reklam gelirlerini dolar bazında yüzde 74 arttırarak pazardaki güçlü konumunu daha da geliştirdi.

Aynı durum yayınlanan reklamın sütun santim oranında da kendini gösterdi.

1997-2000 yılı Bileşim ADEX Raporları'na göre sütun-santim bazında en çok reklam alan gazetelerin yıllara göre sıralamasında Hürriyet açık farklı yine birinci durumda.

Bu sıralama son dört yıldır hiç değişmedi. 1997, 1998 1999 ve 2000 yılının ilk beş ayında Hürriyet, sütun-santim bazında en çok reklam alan gazete.

Hürriyet'in Türk reklam pazarındaki bu gücü bir çok uluslararası danışmanlık şirketi tarafından ilgiyle izlenip büyük yatırım şirketlerine duyuruldu.

SADIK OKURUN GÜCÜ

Hürriyet Gazetesi Reklam Grup Başkanı Ayşe Sözeri Cemal, ‘‘Hürriyet'in reklamdaki gücü, tirajların birbirine yakın olduğu dönemlerde bile üç büyük gazete içinde yüzde 53 gibi yüksek pazar payını elinde tutmasından alıyor. Bu dünyada rastlanmayan bir gelişme’’ dedi. Ayşe Sözeri Cemal, şöyle devam etti:

‘‘Hürriyet, bu pazar payı ile en yakını rakibini katlıyor. Hürriyet'in habercilikteki gücü ve çizgisindeki 52 yıllık süreklilik, reklamdaki gücünü ve etkinliğini pekiştiriyor. Hürriyet, 52 yıldır çizgisini koruyor. Reklamverenlerin Hürriyet'i tercih etmelerindeki en önemli kriter yayın çizgisi ve sürekliliği. Hürriyet'in 52 yıllık sadık bir okur potansiyeli var. Hürriyet'in bu okur gücü ve reklamlardaki geri dönüşümün çok yüksek olması reklamverenlerin tercihinde etkili oluyor.’’

En yakın rakibe 26 milyon fark

HÜRRİYET 52 yıldır sürdürdüğü tiraj ve satış üstünlüğünü giderek geliştiriyor.

1998 yılında en yakın rakibinden 12 milyon adet fazla gazete satmayı başaran Hürriyet bu farkı 1999 yılında 27 milyon gazeteye çıkardı.

Böylece 1948 yılından beri Türk basının en çok satan gazetesi ünvanını koruyan Hürriyet dünya devleri arasında yer almaya devam etti.

En yakın rakibe 7 kat fark

HÜRRİYET, 1999'da 12 aylık 14 trilyon 198 milyar lirayla en yakın rakibinden 7 kat fazla kár etti. Halka açık bir şirket olan Hürriyet, 2000 yılının ilk 3 ayında da 5 trilyon 160 milyar lirayla, yine rakip gazeteye karşı sağladığı 7 katlık üstünlüğünü korudu.

En bilinen marka

HÜRRİYET'in Türkiye'de gazete denilince akla ilk gelen marka olduğuna işaret eden Ayşe Sözeri Cemal, şunları söyledi:

‘‘Y&R Marka Değer Ölçü Araştırması'na göre Hürriyet tüketici gözünde gazete denilince ilk akla gelen marka. Farkı biliniyor ve tercih ediliyor. Basının en popüler ve değerli markası olarak görülüyor. Artan rekabet koşulları içinde reklamverenler, kendileri ve medyaları aracılığı ile yaptıkları planlamalarda Hürriyet'i planlamalarının ilk başına yazıyor ve bütçelendirmelere Hürriyet'le başlıyorlar. Bu da Hürriyet'in okuru ve reklamvereni arasındaki iletişimin ne kadar sağlıklı olduğunu gösteriyor. Üstelik bu iletişim 52 yıldır sürüyor.’’

Her zaman en çok Hürriyet okunuyor

HÜRRİYET Gazetesi, son dört yıldır Türkiye'nin en çok okunan gazetesi olma özelliğini de koruyor. Yaysat ve Birleşik Basın Dağıtım gazete günlük satış raporlarına göre 1997'de ortalama 602 bin Hürriyet satılırken, bu rakam 1998'de 538 bin, 1999'da 526 bin oldu. Hürriyet'in ardından ikinci sırada gelen Sabah'ın günlük ortalama satış rakamları ise 1997'de 600 bin, 1998'de 507 bin, 1999'da 453 bin oldu. 2000 yılının ilk beş ayında Hürriyet'in günlük ortalama satışı 609 bin 500 olurken, Sabah'ın ortalama satışı 562 binde kaldı.

En çok paya sahip mecra

1999 yılı televizyon, gazete, dergi reklam gelirleri pastasında en çok gelire sahip olan mecra Hürriyet Gazetesi. Reklamcılar Derneği'nin 1999 yılı Reklam Yatırımları Raporu'na göre, Hürriyet Gazetesi, gazetelerin yanısıra dergi ve televizyonlarında aldığı tüm reklam gelirleri pastasında yüzde 18'lik pazar payını elinde tutuyor. Hürriyet Gazetesi, tüm gazete, dergi ve televizyon kanallarının 1999 yılında gerçekleştirdiği toplam reklam gelirlerinin yüzde 18'ini tek başına gerçekleştirdi.

Cemal: Hürriyet yeni çağın medyası

HÜRRİYET Gazetesi'nin hayata geçirdiği yenilikleriyle her zaman sektörde çıtayı yükselttiğini belirten Ayşe Sözeri Cemal, şöyle konuştu:

‘‘Hürriyet İnsan Kaynakları Gazetesi ile sektörde öncülük yapan Hürriyet sadece bu eki ile sektörde yeni bir reklam kategorisi yarattı. Hürriyet Pazar ile pazar gazeteciliğini Türkiye'de uygulayarak, hem okurları hem de reklamverenleri içen çok güçlü ve farklı iletişim mecraları yarattı. Hürriyet'ni bu yenilikleri sektörde her zaman takip edildi. Bugün bütün gazetelerin pazar gazeteleri var. Son olarak Pazar Ekonomi ve Hürriyet Extranet'in reklam sektörüne tanıttı. Türkiye'nin en güçlü portalı olan Hürriyetim, Hürriyet'in faaliyette bulunduğu her alanda yenilikçi ve öncü olmayı hedeflediğinin bir göstergesi.’’

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!